امام جمعه موقت شهرستان «اشکذر»:

بزرگ‌ترین درس عاشورا از دشمن نترسیدن و یاور رهبر بودن است

حجت‌الاسلام «دهقان» بزرگترین درس عاشورا را نترسیدن از دشمن و یاری رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: نکند دشمن بین جامعه و رهبری فاصله بیاندازد تا به اهدافش برسد.
کد خبر: ۴۷۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱ - 13August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «ابراهیم دهقان» امام جمعه موقت شهرستان «اشکذر»، در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: همانطور که در آیات قرآن کریم تاکید شده است یکی از مصادیق تقوالهی، سرعت گرفتن و سبقت گرفتن در مغفرت و آمرزش الهی است که نتیجه آن هم رسیدن به بهشتی است که وسعت آن مشخص نیست.

وی با بیان اینکه استغفار و توبه را باید جدی گرفت و به عقب نیانداخت افزود: ویژگی دیگر تقوا این است که انسان متقی با تقوای الهی معطر می‌شود همانطور که در روایتی امیرالمومنین علی (علیه السلام) بر این نکته تاکید دارند که بوی گناه انسان را مفتضح می‌کند باید با تقوای الهی معطر کنید.

امام جمعه موقت اشکذر با اشاره به روایتی دیگر از امام علی(ع) در رابطه با تقوا ادامه داد: سه نشانه برای تقوای الهی شمرده است، «اخلاص در عمل»، «آرزوی طولانی نداشتن» و «غنیمت شمردن فرصت‌ها»، انسان بخواهد پرهیزگار باشد باید خود را مخلص کند و از آرزوهای طولانی دوری کند و وقت شناس باشد.

وی به روایتی از امیرالمومنین (ع) در رابطه با علائم سه‌گانه‌ی تقوا اذعان داشت: «صدق حدیث در فکر و عقیده گفتار و عمل»، «امانتداری از نعمت‌های الهی چه نعمت‌های شخصی چه نعمت‌هایی مانند خون شهداء و رنج آزادگان» و «به دنبال غرایز و شهوات نبودن» از جمله علایم تقوا به حساب می‌آیند.

از دشمن نترسیدن و یاور رهبر بودن بزرگترین درس عاشوراست

امام جمعه موقت در بخش دیگری از سخنان خود به چند ویژگی از متقین اشاره کرد و تصریح کرد: منطق و راه پرهیزگاران حق و ثواب است، در اقتصاد اهل تبذیر نیستند و اهل تواضع هستند. همه بدانیم راه نجات در عمل به «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» است، بله با دشمن باید محکم بود، ما در مساله هسته‌ای کمی سست شدیم، دشمن پا جلو گذاشت بحث موشکی و خلع سلاح مقاومت مطرح کرد اینکه امام فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» قطعا همینطور است به شرط آنکه ما زمینه سستی ایجاد نکنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن روز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی افزود: این روز یادآور رشادت‌های بهترین جوان‌های این مرزوبوم یعنی آزادگان برای اسلام عزیز بود باید بسیار قدردان این عزیزان فداکار بود.

امام جمعه موقت اشکذر به پیام تلویزیونی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت موج پنجم کرونا اشاره کرد و اظهار کرد: تاکید ایشان بر دو امر بود، اولا در کنار اقامه مجالس حسینی بر مسائل بهداشتی بسیار تاکید کردند تا مورد طعن دشمنان قرار نگیرند چرا که هیئت‌ها و هیئتی‌ها زیر ذره بین معاندین هستند کار به تفریحگاه‌ها و ....ندارند اما دنبال گرفتن یک غفلت از هیات هستند تا رسانه‌ای کنند، نکته دوم پیام ایشان امر مواسات و کمک به نیازمندان و محرومان بود که هر کسی با هدیه ۲۵۰ هزار ت می‌تواند یک بسته معیشتی را به خانواده‌ای بدهد، خیرین وسط بیایند، یا هرچند نفر یک بسته کمک کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: روزهایی که پراز غم و اشک و ناله است اما حواسمان به پیام‌های تاسوعا و عاشورا هم باشد، آقا ابوالفضل العباس (علیه السلام) دو دست راست و چپش قطع می‌کنند ولی رجز و شعار او در آن حال دو چیز است یک «یاری دین خدا»، دو «یاری امام زمانش و نترسیدن از دشمن.»

وی بزرگترین درس عاشورا را نترسیدن از دشمن و یاری رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: نکند دشمن بین جامعه و رهبری فاصله بیاندازد تا به اهدافش برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار